СТУДИО ЛИЛИ МЮЗИК
за контакти: +359 888 623 263, email: lvateva@abv.bg
София, ж.к. Манастирски ливади,
централен офис: ул. „Луи Айер“, бл. 159, вх. А, о. 1
https://goo.gl/maps/YCp5zc3JsYQgf6WSA
филиал: ул. Шарл Шампо № 1
https://maps.app.goo.gl/an8bpKTzyNcefLYi9
Уважаеми гости на страницата https://lilimuzic.com,
В някои от публикуваните статии съм използвала музикална литература от авторитетни музикални изследователи, теоретици, педагози и музиканти, както следва: Парашкев Хаджиев, Лада Брашованова, Пенчо Стоянов, Елена Стоянова, Димитър Сагаев, Любомир Сагаев, Емил Георгиев, Славчо Маляков, Михаил Люцканов, Светослав Четриков, Звезда Йонова-Тодорова, Росица Дюлгерова-Пръвчева, Лилия Александрова, Анна Попова-Георгиева, Лилия Ненкова, Пенка Минчева, Красимира Филева, Бенцион Елиезер, Филип Павлов, Йордан Гошев, Алис Боварян, Иван Максимов, Иван Назаренко, Йордан Каранов, Елена Ангелова-Орукин, Радка Кръчмарска, Савка Неделчева, Цонка Шейтанова, Манол Тодоров, Киприана Беливанова, Стефана Георгиева, Константин Розеншилд, Борис Левик, Валентина Конен, Михаил Друскин, Мара Георгиева, Стоян Джуджев, Венелин Кръстев, Андрей Коралов, Крум Ангелов, Бернар Дейри, Дени Льомери, Михаел Садле, Ирмгард Краутхоф и други, както и от http://musicabv.com/, https://teofila.info/и други.
Свържете се с мен:
За обаждане изберете тук: 088 862 3263
Здравейте и Добър Ден.
Прекрасен сайт!!!
Бог да Ви Благослови.
Надявам се да успея да се регистрирам в него, за да получавам известия и да се уча от него и Вашите споделени знания и умения за света.
Поздрави.
Галин Бръмчийски
Привет, г-н Бръмчийски!
Благодаря Ви за хубавите думи.
Сайтът се появи в отговор на въпроси от мои ученици.
С пожелание за здраве и винаги на Ваше разположение,
Л. Ватева
Здравейте, аз съм на 17 години и се занимавам с пеене, но не професионално, т.е. пея вкъщи, също така свиря на пиано и искам да се развивам в тази област, защото искам един ден да стана певица и да правя музика. От 13 годишна се занимавам с пеене и пиано, но все още не съм развила достатъчно добре певческите си умения, като цяло имам глас и точно за това искам да стана максимално добра. Искам да се развивам точно в поп и джаз пеенето, затова се свързах с вас, искам да ви попитам – кога водите уроци и каква е цената на уроците?
Скъпа Боряна,
ще се радвам да се видим и поговорим за това велико изкуство музика.
Поздрави, Лили Ватева
Уважаема г-жа Ватева,
прекрасно систематизирано помагало за музиканти и то не само начинаещи. Аз съм проф. по Контрабас и бас китара в НМА. Вече съм пенсионер. Тъй като написах учебник „3072 скали за импровизация“ , може би това да е енциклопедия на всички скали по света, ползващи 12 тоновата хроматична гама. Във връзка с този труд реших да проверя някои подробности и ги намерих кратки, стилизирани и професионално обяснени на Вашата страница. За което искрено Ви благодаря ! Чудесно е ,че сте в преподавателската общност, за да възпитаваме младите Българи, на любов към музиката и към всичко Българско. Ще се радвам да имам контакт. Телефона ми 0887 214 841. Е мейла е ясен. Сърдечни поздрави ! Мони Венков
Уважаеми проф. Венков,
Благодаря Ви за прекрасните думи! Развам се, че продължавате да радвате почитателите си – да свирите и пишете. Моят труд на тази страничка е капка от това, което Вие оставяте на всички любознателни приятели на музиката в България.
С почитания, Лили Ватева
Здравейте. Прекрасно синтезирана информация открих на сайта Ви. Как мога да се свържа с Вас относно евентуално обучение.
Здравейте. Ще Ви пиша на имейла. 🙂
Здравейте,
Не съм музикант, но съм музикален и обичам, много, музиката във всичките й жанрове и видове, в стойностните им образци.
Попаднах на вашата страница воден от един свой интерес, който би заело много място и време да обясня как свързан с конкретния ми въпрос – Как, анатомично, най-вече в гласовите струни, се формират високите и ниските тонове? Според общата ми култура, допускам, че това е на основа скъсяване и удължаване на гласните струни. Но има ли отношение, към тази промяна, отвора между тях?
Като част от въпроса ми е и как се детерминират, анатомично, вокалните диапазони – бас, баритон, тенор… Допускам, че в основата е дебелината на гласните струни и все пак. Ще ви бъда много благодарен( с намерение да материализирам благодарността си, по куриер, на адрес, тъй като живея във Варна) за едно максимално разгърнато и подробно обяснение по въпроса. Надявам се, разбира се, че то би представлявало и всеобщ интерес за читателите на вашата страница.
Благодаря ви предварително за отзивчивостта. Желая ви здраве, жизненост и да поддържате високия си дух, с който така красиво и благородно служите на музиката, културата, доброто.
Привет, г-н Петров!
Ще се опитам да отговоря на въпроса Ви.
1. В спокойно състояние гласилките/гласните струни са събрани. Въздухът, изтласкан от дробовете оказва натиск върху гласилките – те се отварят. И да – силно натегнати гласилки създават по-висок тон, а по-леко натегнати – по-нисък тон.
2. Всеки човешки глас е уникален. Определянето на гласа на човека става по два вида показатели – акустични (диапазон, тембър и място на пр еходните тонове) и анатомични (големина на гласилките и ъгъла на щитовидния хрущял).
– Тембърът е един от най-характерните особености на гласа. Теноровият глас е по-лек, по ясен, с по-светъл отенък, преобладават високи частични тонове. За басовия глас е обратно. Диапазонът и мястото на преходните тонове също са изключително важни за определяне на един глас – можете да прочетете повече в статията „Видове певчески гласове“.
– С изследване е установено, че максимална дължина и ширина на гласилките имат басите, а минимална – тенорите. (Но всяко правило си има изключения – Карузо е имал необикновено големи гласилки.) Ъгълът на щитовидния хрущял при ниските тонове е по-малък – 74 градуса, а при високите – по-голям 95,5 градуса.
Благодаря Ви за интереса към страничката. Желая Ви здраве и дълголетие!
С поздрав, Лили Ватева
Здравейте, г-жо Ватева, ще ми бъде от голяма полза и ще ви бъда много благодарна, ако ми отговорите. Знам,че сте много ерудирана и компетентна и бих искал да ви попитам за едни концертни изпълнения- дали песните са в са в оригиналните тоналности и ако не са, в по-ниски или по-високи са, и с колко тона и октави, имам спор с моя брат, а един учител по музика ми каза,че при Опра двете Уитни и Марая не интонират много правилно , дали е истина това? Вие сте изключително веща по темата. Става въпрос за следните изпълнения https://www.youtube.com/watch?v=mK4hweZRU0k ; https://www.youtube.com/watch?v=yXbZ_78wQVY ; https://www.youtube.com/watch?v=ipQ0fE0MRWQ ; https://www.youtube.com/watch?v=3z9MIfTW2C8; https://www.youtube.com/watch?v=o8CGzhb7BJE; https://www.youtube.com/watch?v=GIfX2StSkIY ; https://www.youtube.com/watch?v=IELGJv-ZVXQ
Привет, Дебора!
Имате отговор в статията ми „Уитни Хюстън и Марая Кери – въпроси и отговори“ https://lilimuzic.com/уитни-хюстън-и-марая-кери/
УСПЕХ!
Лили Ватева
Здравейте, г-жо Ватева. Имате ли колега, който работи в Пловдив
по вашия метод ?
Здравейте, Диана!
За съжаление нямам представа…
Пожелавам Ви успех!
Уважаема маестра,
Извинявам се за три въпроса и не ще ги повторя досадно.
Всички акустични и имитиращи ги електронни музикални инструменти ли добавят към основния още и темброви тонове, само по-високи ли от него честотно са, без тях звученето неприятно ли е, неизбежни ли са природно?
Акордите и други ако съществуващи съчетания участват в свиренето само за ефект на ударни и тактуване ли или нарочно за градеж на мелодията, какво би било без тях?
Додекафоничната творба изисква ли специални настройка и нотиране, възможно ли е нейно записване със средствата на тоналната система (и обратно)?
Уважаеми г-н Василкин,
Благодаря за зададените въпроси. Ще се опитам да отговоря възможно най-кратко.
1. Някои обертонове присъстват в звука на инструментите винаги. Колкото повече – толкова по-сочен и красив е тембърът. Ако са много високите – тембърът става метален. Обикновено в електронните инструменти са семплирани множество звуци.
2. Акордите са съзвучия. Те обогатяват мелодията. Песента на птичката е чиста мелодия – там хармония няма, и ето, че е чудесна.
3. Додекафоничната творба е основана на 12-тонна техника и е отрицание на ладовите връзки. Записва се, иначе не би било възможно нейното повторно възпроизвеждане.
Пожелавам Ви да бъдете все така любознателен! Лили Ватева